A Gupta and Zuma
One of the three Gupta brothers Atul Gupta with President Jacob Zuma

It looks like the Guptas want to leave the country without answering to claims of state capture which are under investigation by the Public Protector. Several analysts and media reports, the Guptas are planning to divest from the country as their friend and ally Zuma is losing power.

Some are attributing current finance  minister Pravin Gordhan’s woes with the Hawks to Zuma’s loss of power


UDM leader Bantu Holomisa called on the outgoing Public Protector Advocate Thuli Madonsela to finalise report on state capture claims involving the Guptas.

Motivational speaker and entrepreneur Vusi Thembekwayo agrees

Under PresidentJacob Zuma’s tunure, Gupta owned business have flourished, getting tenders from government and state owned entities, including securing a broadcast licence for a TV channel ANN7

President Zuma is NOT the only one who has a snug relationship with the embattled Indian businessmen. Mail and Gaurdian editor Verashni Pillay seems to think there is panic amongst the Guptas allies

With December 2017 fast approaching, the question of who will take over from Mr Zuma’s whose lagacy is everything from corruption charges, rape trial, Nkandla, Nenegate and his cozy relationship with the Guptas is one that’s on everyone’s mind.

Without the political influence of their friend Zuma, it seems the Guptas would struggle.

Some of the many Gupta companies 


1. Sahara Holdings. Zuma’s son Duduzane, started as a trainee at Guptas’ Sahara Computers Ltd. He is now a shareholder in several of their companies.

2. Oakbay Investments which operates in a number of businesses in the mining sector

3. TEGETA Exploration and Resources, the mining operation which allegedly supplied Eskom with coal it could NOT use for R 578 million. Treasury has revealed  that the Guptas were taking it to court to block the release of the report into the politically connected family’s coal contracts with Eskom.

4. TNA Media the owners of News Channel and publishers of the New Age newspaper. Government departments, agencies and parastatal organisations invested some R74,6 million with the newspaper through advertising and the controversial New Age Breakfast shows which are broadcast on the SABC’s Morning Live

-1x-1

Source:http://www.bloomberg.com

 
Advertisements